Monday 18 March 2013

چگونه می توان با خداوند دوستی ( آشتی) نمود ؟





دوستی با خدا به وسیلۀ مسیح حاصل می شود و عیسی مسیح ما را با خدا آشتی می دهد

دوم قرنتیان باب آیه های یازده تا بیست و یک

۱۱ پس چون ما می دانیم که معنی ترس از خداوند چیست ، سعی می کنیم که مردم را متقاعد سازیم . خدا ما را کاملا می شناسد و من نیز امیدوارم که شما در دلهایتان ما را خوب بشناسید. ۱۲
 ما نمی خواهیم باز از خود تعریف کنیم ، بلکه می خواهیم دلیلی به شما بدهیم که به ما افتخار کنید تا بتوانید به کسانی که به ظاهر یک شخص می بالند و نه به باطن او ، جواب بدهید. ۱۳ اگر ما عقل خود را از دست داده ایم ، بخاطر خداست ! و اگر عاقل هستیم ، بخاطر شماست !



 ۱۴ زیرا محبت مسیح حاکم بر تمام افکار و اعمال ماست چون می دانیم اگر یک نفر بخاطر همۀ انسان ها مرد ، مسلم است که همه در مرگ او مردند . ۱۵ آری ، او برای همه مرد تا آنانی که زنده اند دیگر برای خود زندگی نکنند بلکه برای او زیست نمایند که بخاطر آنها مرد و دوباره زنده شد. ۱۶ دیگر ما دربارۀ هیچ کس از روی معیارهای انسانی قضاوت نمی کنیم ، گر چه زمانی ما چنین قضاوتی در بارۀ مسیح داشتیم ، ولی دیگر چنین قضاوتی نداریم . ۱۷ کسی که با مسیح متحد است حیاتی تازه دارد ، هر آنچه کهنه بود در گذشت و اینک زندگی نو شروع شده است. ۱۸ این ها همه از طرف خدائی است که بوسیله مسیح ما را که قبلا دشمنان او بودیم به دوستان خود مبدل کرده است و ما را موظف ساخت که به دشمنان دیگر او هم اعلام کنیم که آنها نیز می توانند دوستان او بشوند. ۱۹ به عبارت دیگر خدا بجای اینکه گناهان انسان را به حساب آورد بوسیله مسیح با جهان مصالحه نمود وپیام این مصالحه را به ما سپرده است. ۲۰ پس ما سفیرانی از جانب مسیح هستیم و گوئی خدا بوسیله ما شما را می خواند. پس ما بعنوان سفیران مسیح از شما التماس می کنیم : با خدا مصالحه کنید. ۲۱ مسیح کاملا بی گناه بود ، ولی خدا بخاطر ما او را بی گناه نشناخت تا ما بوسیله اتحاد با او مانند خود خدا کاملا نیک شویم.

No comments:

Post a Comment