Thursday 28 March 2013

تفسیر کاربردی فیلیپیان باب ۱

۶ خدا به واسطۀ فیض عظیم خود در هر یک از ما عمل نیکو را شروع کرده است. آن عمل نیکوی خدا، زمانی در ما شروع شد که خدا، عدالت، پاکی، قدوسیت عیسی مسیح را به حساب ما گذاشت و از روح پاک خود به ما داد. زمانی که عمل نیکوی خدا در ما شروع شد، ما تولد تازه یافتیم و خلقت تازه گردیدیم (دوم قرنتیان ۵: ۱۷). این ابتدای کار نیکوی خدا در ما ایمانداران بود. و همچنانکه میوۀ یک درخت، می رسد و پس از رشد کامل شیرین و مطبوع و قابل استفاده خواهد گردید، خدا نیز عمل نیکوی خود را در ما به کمال خواهد رسانید.




اگر به زندگی خود و دیگران نگاه کنیم متوجه خواهیم شد هیچ کس کامل نیست. ولی ما باید در رابطه با رشد روحانی خود و دیگران، صبور باشیم. هر باغبانی می داند وقتی در بهار درختها شکوفه می کنند، او باید تا موقع رسیدن و چیدن میوه ها صبر کند. به همین ترتیب، کار مقدس سازی در زندگی ما و دیگران به طول خواهد انجامید (فیلپیان ۳: ۱۲). از همان لحظۀ ایمان آوردن به مسیح، خدا ما را عادل و مقدس شمرده است (آیۀ ۱). زیرا که خداوند می داند که میوۀ تقدس ما به کمال خواهد رسید و قدرت روح القدس، ما را درموقع مناسب، مقدس خواهد ساخت. خدا می داند که در آخر، ما کامل خواهیم شد. پس خدا از هم اکنون ما را مقدس می خواند. ولی در عین حال، به طور روزمره و تدریجی، پاک سازی درونی ما را تا زمان کامل شدنمان ادامه خواهد داد. 
از این آیه، امیدی بزرگ نصیب ما می شود. ممکن است با نگاه کردن به نحوۀ زندگی خودمان و عدم وجود کاملیت و تقدس در زندگیمان، دچار یاس و نومیدی می شویم. ممکن است عادت بد و گناه ریشه داری داریم که هر چه می کنیم قادر به ترک و رهایی از آن عادت و گناه نمی شویم. در این موقع است که باید بیاد بیاوریم که خدا همیشه و به طور دائمی در ما کار می کند (فیلپیان ۲: ۱۳). و اگر دلسرد نشویم و ایمان داشته باشیم، پیروزی را تجربه خواهیم کرد و خواهیم دید که خدا چگونه ما را از هر ناراستی پاک می سازد (رومیان۱۱: ۲۲؛ کولسیان ۱: ۲۲- ۲۳، ۲۸ و تفسیر آن را مشاهده کنید). 
حال ممکن است بپرسید این کار خدا چه زمان تکمیل خواهد شد؟ پولس می گوید: به این اعتماد دارم که او که عمل نیکو را در شما شروع کرد، آن را تا روز عیسی مسیح به کمال خواهد رسانید. روز عیسی مسیح، روزی است که عیسی مسیح دوباره به این جهان باز خواهد گشت. تنها پس از بازگشت عیسی مسیح به این جهان است که کار خدا در ما به کمال خواهد رسید. در آن روز، خلاصی جسم حود را تجربه خواهیم نمود (۸: ۲۳). و در آن روز، ما به شباهت مسیح خواهیم شد (رومیان ۸: ۲۹؛ دوم قرنتیان ۳: ۱۸، اول یوحنا ۳: ۲ و تفسیر آن را مشاهده کنید).

No comments:

Post a Comment