Wednesday 11 September 2013

خدا گفت‌


 «آبها به‌ انبوه‌ جانوران‌ پر شود و پرندگان‌ بالای‌ زمین‌ بر روی‌ فلك‌ آسمان‌ پرواز كنند.»  پس‌ خدا نهنگان‌ بزرگ‌ آفرید و همة‌ جانداران‌ خزنده‌ را، كه‌ آبها از آنها موافق‌ اجناس‌ آنها پر شد، و همة‌ پرندگان‌ بالدار را به‌ اجناس‌ آنها. و خدا دید كه‌ نیكوست‌. و خدا آنها را بركت‌ داده‌، گفت‌: «بارور و كثیر شوید و آبهای‌ دریا را پر سازید، و پرندگان‌ در زمین‌ كثیر بشوند.»  و شام‌ بود و صبح‌ بود، روزی‌ پنجم‌. 
تفسیر کاربردی 
در روز پنجم خداوند مخلوقات دریایی و پرندگان را آفرید. مخلوقات دریایی شامل نهنگان بزرگ و همۀ جانداران خزنده بود که در آب زندگی میکردند . گرچه در اینجا فقط به پرندگان اشاره شده است، اما ما میتوانیم استنباط کنیم که خداوند انواع حشرات بالدار را نیز آفریده است. داستان آفرینش در کتاب پیدایش به معنای دادن یک رساله جامع و مشروح علمی از تمامی و سراسر کارهای آفرینش خداوند نیست؛ بلکه بیشتر بر روی نکات برجسته آفرینش متمرکز شده است. 
خداوند همه این مخلوقات جاندار در دریا و آسمان را برکت داد. خداوند آنها را برای قابلیت در تولید نسل و افزایش در تعداد، برکت داد. همانطور که نباتات در آیه . آفریده شدند، خداوند این مخلوقات دریا و آسمان را موافق اجناس آنها آفرید

No comments:

Post a Comment