Sunday 1 September 2013

نیروی خدا


 زیرا خداست‌ که‌ در شما برحسب‌ رضامندی خود، هم‌ اراده‌ و هم‌ فعل‌ را بعمل‌ ایجاد می کند. 
تفسیر کاربردی 
 ما قادر نیستیم به قوت خودمان و تکیه بر اعمال نیک و مراسم مذهبی، نجات خود را به عمل بیاوریم. تنها و تنها به کمک نیروی خدا که در ما مشغول به کار است (یوحنا ۱۵: ۵)، می توانیم نجات خود را به عمل برسانیم. زیرا خدا، نه فقط میل و ارادۀ انجام اطاعت خود را ایجاد می کند، بلکه او با قوت روح القدس، اراده و میل ما را به فعل تبدیل می نماید. این ما هستیم که از خدا اطاعت می کنیم و این ما هستیم که بایستی وظیفۀ خدا را انجام دهیم، ولی به خاطر فیض و رحمت خدا است که ما قادر به داشتن ارادۀ نیکو و انجام میل و ارادۀ او می باشیم. هر چه که می کنیم به توسل و به کمک فیض خدا است (اول قرنتیان ۱۵: ۱۰). و طبیعتا، تمامی امتیاز و جلال و حمد و سپاس به خدا تعلق می گیرد. 
ولی این حقیقت را به یاد داشته باشیم که ما قدرت رد کردن و نپذیرفتن فیض خدا را دارا می باشیم. ما می توانیم که بدون توبه کردن همچنان گناه کنیم. قبول کردن و یا رد نمودن فیض خدا، به اختیار ما است. ولی اگر فیض خدا را قبول کنیم و ارادۀ او را اطاعت نماییم، وعدۀ خدا به ما این است که او ما ایمانداران را کمک خواهد کرد. 
بیایید قلب های خود را تفتیش کنیم. آیا موردی در زندگی ما وجود دارد که به خدا تقدیم نکرده ایم و آیا گناهی توبه نکرده در دل خود داریم؟ بیایید از گناهان و نافرمانی های خود توبه کنیم. بیایید فیض خدا را ناچیز نشماریم

No comments:

Post a Comment