Friday 19 April 2013

What is Sin? گناه چیست؟






دوستان عزیزم،اکنون باید کوشش نمایم تا کاملا روشن سازم که گناه چیست.
گناه فقط انجام کارهای نادرست از قبیل دزدی و زناکاری و مستی و یا قتل نیست.
” گناه اصولا جدایی و دوری از خدا و شامل تمام چیزهایی است که بر خلاف اراده مقدس خداوند باشد. گناه فقط شامل کارهای شریرانه نیست بلکه غرور، حسادت، نفرت و افکار شهوانی نیز گناه محسوب می شود.
عیسی مسیح فرمود که دو حکم اعظم خدا این است که 1. خدای خود را با تمام قلب خود محبت نماییم و 2. همسایه خود را چون خویشتن محبت کنیم(مرقس29:12-33).
این دوحکم احکام اصلی خداوند می باشند و به همین دلیل قصور در محبت کامل خدا از طرف ما وهمچنین قصور در محبت کامل نسبت به دیگران بزرگترین گناه به شمار می رود.
آیا کسی یافت می شود که این احکام را به طور کامل اجرا کرده باشد؟ خیر، تمام مردم این احکام را شکسته اند غیر از عیسی مسیح که کاملا بی گناه بود.او زندگی کاملی داشت؛این همان زندگی کاملی است که خداوند انتظار دارد ماهم داشته باشیم.دستور او این است:ٍ(پس شما کامل باشید چنانکه پدر شما که در آسمان است کامل است )”متی 48:5″.
ولی ما انسان های گناهکار که قلبهای ما پر از شرارت است چگونه می توانیم آن طور که خداوند دستور داده است خوب و بی گناه باشیم؟
شخصی که سرطان داشته باشد احتیاج به شنیدن نصیحت در مورد قوانین بهداشتی ندارد.آنچه احتیاج دارد عبارت است از دکتر ماهر و حاذقی که قادر باشد او را شفا بخشد. همچنین شخصی که گرفتار مرض گناه است احتیاجش با شریعت وقوانین ودستورات نیکوی اخلاقی وامر و نهی برآورده نمی شود، بلکه به پزشک روحانی احتیاج دارد که قادر باشد او را دگرگون ساخته و در او فکر وقلب و اراده جدیدی بیافریند و نیرویی به او ببخشد که بتواند آنچه را خداوند از او می خواهد انجام دهد. بدیهی است که جمیع مردم احتیاج به کسی دارند که قادر باشد آنان را از گناه نجات بخشد و فرزندان خدا سازد. بعدأ توضیح خواهم داد که خداوند بر اثر رحمت عظیم خویش چگونه چنین نجات دهنده ای برای جهان مهیا کرده است.
اولین قدم این بدانیم ما هم گناهکاریم و نیاز به دکتری ماهر داریم که مرا را کمک کند و نجات بخشد .
در ادامه به این موضوع می پردازیم
ولی امروز می خواهیم که با خودمان صادق باشیم و این را بپذیریم که از آنچه خدا به ما فرمان و حکم داده بود قاصر بودیم و قصور ورزیدیم . و اعلام کنیم که محتاج کمک هستیم .
برگرفته شده از: کتاب مسیحیت چیست ؟ (انتشارات ایلام)
نویسنده : دکتر ویلیم م . میلر ؛ مترجم : کمال مشیری

No comments:

Post a Comment