Saturday 3 December 2016

شجره نامۀ عیسی مسیح


Image result for Descent of Jesus Christ

((همچنین در لوقا ۳: ۲۳ - ۳۸) )

۱شجره نامۀ عیسی مسیح، پسر داود، پسر ابراهیم:
۲ابراهیم پدر اسحاق بود و اسحاق پدر یعقوب و یعقوب پدر یهودا و برادران او بود. ۳و یهودا پدر فارِز و زِرَح (از تامار) و فارِز پدر حِزرون و حِزرون پدر ارام ۴و ارام پدر عمیناداب و عمیناداب پدر نحشون و نحشون پدر شَلمون ۵و شَلمون پدر بوعَز (از راحاب) و بوعَز پدر عُبید (از روت) و عُبید پدر یسی ۶و یسی پدر داود پادشاه بود.
داود پدر سلیمان بود (از همسر اوریا) ۷و سلیمان پدر رِحُبعام و رِحُبعام پدر اَبیّاه و اَبیّاه پدر آسا ۸و آسا پدر یهوشافاط و یهوشافاط پدر یُورام و یُورام پدر عُزیا ۹و عُزیا پدر یوتام و یوتام پدر آحاز و آحاز پدر حِزقیا ۱۰و حِزقیا پدر مَنَسّی و مَنَسّی پدر آمون و آمون پدر یوشیاه بود ۱۱و یوشیاه پدر یَکُنیا و برادران او بود. در این زمان یهودیان به بابل تبعید شدند.
۱۲پس از تبعید یهودیان به بابل یَکُنیا پدر سِئَلتی ئیل شد و سِئَلتی ئیل پدر زِرُبابل ۱۳و زَرو بابِل پدر اَبیهود و اَبیهود پدر ایلیاقیم و ایلیاقیم پدر عازور ۱۴و عازور پدر صادوق و صادوق پدر یاکین و یاکین پدر اِیلیهود ۱۵و اِیلیهود پدر ایلعازَر و ایلعازَر پدر مَتان و مَتان پدر یعقوب ۱۶و یعقوب پدر یوسف شوهر مریم بود و مریم عیسی ملقب به مسیح را به دنیا آورد.
۱۷به این ترتیب از ابراهیم تا داود چهارده نسل، و از داود تا تبعید یهودیان به بابل چهارده نسل و از زمان تبعید تا مسیح چهارده نسل است.

1 comment:

  1. سلام. حسین عزیز، من به انتخاب شما برای راه نجاتتان که مسیحیت باشد، احترام می گذارم. امروزه بیخدایان به شدت در فضاهای مجازی فعال هستند و در همین فضای فارسی هم به شدت فعالیت می کنند. ما بر آن هستیم که در وبلاگمان به شبهات بیخدایان پاسخ بدهیم، زیرا بیخدایان دشمنان حقیقی تمام ادیان و در رأس آنها خدا هستند. هر چند برای آنها دعا می کنیم، ولی باید با عقلانیت و منطق، جواب شبهاتشان را بدهیم تا جوانان کمتری توسط آنها گمراه شوند.

    ReplyDelete