Thursday 30 January 2014

فیلیپُس و نتنائیل



43روز بعد، وقتی عیسی می خواست به جلیل برود، فیلیپُس را یافته به او گفت: «به دنبال من بیا.» 44فیلیپُس مانند اندریاس و پِترُس اهل بیتسَیدا بود. 45فیلیپُس هم رفت و نتنائیل را پیدا کرد و به او گفت: «ما آن کسی را که موسی در تورات ذکر کرده و پیامبران دربارۀ او سخن گفته اند، پیدا کرده ایم ـ او عیسی پسر یوسف و از اهالی ناصره است.» 46نتنائیل به او گفت: «آیا می شود که از ناصره چیز خوبی بیرون بیاید؟» فیلیپُس جواب داد: «بیا و ببین.»
47وقتی عیسی نتنائیل را دید که به طرف او می آید گفت: «اینست یک اسرائیلی واقعی که در او مکری وجود ندارد.» 48نتنائیل پرسید: «مرا از کجا می شناسی؟» عیسی جواب داد: «پیش از آن که فیلیپُس تو را صدا کند، وقتی زیر درخت انجیر بودی، من تو را دیدم.» 49نتنائیل گفت: «ای استاد، تو پسر خدا هستی! تو پادشاه اسرائیل می باشی!» 50عیسی در جواب گفت: «آیا فقط به علت این که به تو گفتم تو را زیر درخت انجیر دیدم ایمان آوردی؟ بعد از این کارهای بزرگتری خواهی دید.» 51آنگاه به او گفت: «بیقین بدانید که شما آسمان را باز و فرشتگان خدا را در حالیکه بر پسر انسان بالا و پایان می شوند خواهید دید.»

Tuesday 28 January 2014

تعریف دعا

در تعریف دعا میتوان گفت که دعا عبارت است از یک ارتباط مستقیم، صحبت یا عرض و نیاز انسان به درگاۀ خداوند. انسان باید همه روزه و به طور مداوم به حضور خداوند دعا کند و دریچۀ قلب خود را برای خداوند بگشاید و با اعتراف به گناهان و خطا های خود، عرض حال خود را نیز به خداوند پیش کند. با اینکه به طور مداوم در حضور خداوند دعا میکنیم، بعضاً از خود میپرسیم: چرا خداوند به بعضی از دعا های ما جواب نمیدهد و یا دیر تر جواب میدهد؟ شاید در دعا همیشه به فکر نفع خود باشیم و همه چیز را برای خود بخواهیم؟ شاید بعضی از دعا های ما محصول وسوسه های شیطان باشد نه از دل و فکر ما. شاید در هنگام دعا روحاً با خداوند نمی باشیم و ذهن ما در کار های دنیوی مصروف باشد؟ یا شاید دعای ما از دل ناپاک بر خیزد و مورد قبول خداوند واقع نگردد؟ پس چگونه دعا کنیم تا خداوند جواب دعا های ما را بدهد؟
اولتر از همه باید به تنهایی در حضور خداوند زانو زده، روحاً، قلباً و جسماً خود را به دستان خداوند سپرده، او را با تمام دل و جان بپرستیم و از خداوند به خاطر نعمت ها و برکاتی که به ما میدهد، شکر گذاری کنیم.

Sunday 26 January 2014

عیسی خداوندم

عیسی خداوندم یک جیز از تو می طلبم ... به اندازه یک دانه خردل ایمان 
کور بودم مرا بینائی دادی ... کر بودم مرا شنوا نمودی . ابرص بودم مرا پاک کردی ، در طوفان بودم به حکم تو طوفان آرام شد ، بر دستان و پاهایت میخ کوبیدم ، از پدر برای من طلب بخشش کردی ، تو را انکار نمودم تو باز مرا محبت کردی ، به تو شک کردم دستهایت را نشانم دادی تا ایمان بیاورم ، عیسی خداوندم من حتی قدرت درک محبت تو را ندارم ....... به اندازه یک دانه خردل به من ایمان عطا کن ، برای ایمان ما شفاعت کن همجنان که برای ایمان شاگردانت دعا کردی ... جلال بر نام تو

Friday 24 January 2014

مكاشفه



از طريق‌ مكاشفه عيسي‌ مسيح‌، خدا سرّ اراده خود را به‌ ما شناسانيد. 
اراده خدا اين‌ است‌ كه‌ همه‌ چيز را خواه‌ آنچه‌ در آسمانها و خواه‌ آنچه‌ بر زمين‌ است‌، در مسيح‌ جمع‌ كند . يعني‌ اينكه‌ مقصود خدا اين‌ است‌ كه‌ تمام‌ جهان‌ خلقت‌، مسيح‌ را پادشاه‌ و خداوند خود بخوانند (فيلپيان‌ 2: 9-11؛ كولسيان‌ 1: 15-20 ). 

اراده خدا چه‌ موقع‌ به‌ وقوع‌ خواهد پيوست‌؟ 

آن‌ زمان‌ كه‌ زمانها به‌ كمال‌ رسد و انتظام‌ كمال‌ زمانها انجام‌ شده‌ باشد. آن‌ زماني‌ را خدا از پيش‌ مقرر فرموده‌ است‌ و فقط‌ اوست‌ كه‌ از آن‌ وقت‌ باخبر مي‌باشد. نقشه خدا از پيش‌ از خلقت‌ عالم‌ تا انتظام‌ كمال‌ زمانها گسترش‌ يافته‌ است‌. هرچه‌ در آسمان‌ و زمين‌ است‌ در اين‌ بينش‌ و نقشه‌ الهي‌ وجود دارد. 

امكان‌ دارد ما نيز در شرايط‌ سخت‌ و تنگناها قرار بگيريم‌. ولي‌ بايستي‌ چشمان‌ روحاني‌ خود را به‌ سوي‌ نقشه‌ و بينش‌ خدا باز كنيم‌ تا اينكه‌ وسعت‌ اراده خدا و قدرت‌ بي‌همتاي‌ او را كه‌ از محدوديتهاي‌ ما بسيار فراتر است‌ مشاهده‌ كنيم.

تنها سرّ خدا اين‌ است‌ که ؛ 

او پسر يگانه خود را به‌ اين‌ جهان‌ فرستاد تا ما فديه‌ و آمرزش‌ گناهان‌ را از او دريافت‌ كنيم‌. او عيسي‌ را داد تا ما گناهكاران‌ ضعيف‌ را در بركات‌ عظيم‌ و پُر جلال‌ خود سهيم‌ گرداند. آمین و شکر ♥♥♥

Wednesday 22 January 2014

بعضی ار مسیحیان نیز ادعای بزرگی می کنند

بعضی ار مسیحیان نیز ادعای بزرگی می کنند و غالباً اعمالشان و رفتارشان خلاف گفتارشان می باشد.!! در حالی که اعتراف می کنند به خدا ایمان دارند و جزو مقدسین هستند٫ محکم به دنیا و معیارهای دنیوی می چسبند. با اینکه همه پاسخهای درست را دارند. اما با زندگی شان انجیل را انکار می کنند. به مسیحیت نباید فقط ایمان داشت. « چه فایده دارد که بگوییم٫ من ایمان دارم و مسیحی هستم، اما این ایمان را از طریق کمک و خدمت به دیگران نشان ندهیم؟ آیا این نوع ایمان می تواند باعت رستگاری شود؟ محک ایمان ما، زندگی تغییر یافته ماست. نسبت بکدیکر صبور باشیم، در عهد و پیمان خود صادق باشیم، برای یکدیگر دعا کنیم، در برای وفادار ماندن به خدا به یکدیگر یاری دهیم. عیسی مسیح فرموده: اینک بزودی می آیم و اجرت من با من است تا کسی را بر حسب اعمالش جزا دهم، من الف و یاء و ابتدا و انتهاء و اول و آخر هستم. *آمین* *بیا ای خداوند عیسی 

Monday 20 January 2014

ما در هویت جدید ما در مسیح قدسین هستیم

یکی از کلماتی که در عهد جدید برای معرفی کردن ایمان داران به مسیح بکار رفته کلمۀ «قدیس» است. از لحاظ لغوی «قدیس» به
 کسی گفته میشود که او مقدس باشد. پولس دررسالۀ اول قرنتیان فصل اول آیت ٢ نوشته می کند: «به کلیسای خدا که در قرنتس است، از جانب مقدسین در مسیح عیسی که برای تقدس خوانده شده اند. با همۀ کسانیکه در هر جا نام خداوند ما عیسی مسیح را می خوانند که (خداوند) ما و (خداوند) ایشان است.» منظور پولس هرگز این نیست که ایمان داران به سبب کدام کار بسیار فوق العاده مقام قدیس را نصیب شدند. او بصورت واضح این را خاطر نشان می نماید که قدیس بودن درنتیجه دعوت الهی است که ما نصیب آن شدیم.ما به اساس دعوت خدا برای خدا تقدیس یا جدا شدیم. ما زندگی مسیحی خود را در حالیکه فرزند خدا هستیم، بحیث طفل در مسیح شروع می کنیم. ما مقدسینی هستیم که گناه می کنیم، اما درمسیح تمام امکانات که از گناه دوری کنیم در اختیار خود داریم. پولس یک ترکیب جالب مقدس بودن و دوری نمودن از گناه را به افسسیان نوشته می کند، او با وجودیکه آنها را به حیث اشخاص مقدس یاد می کند به آنها میگوید: «پولس به ارادۀ خدا، رسول عیسی مسیح، به مقدسینی که در آفسس می باشند. . . .  چنانکه ما را پیش از بیناد عالم در او بر گزید تا در حضور او در محبت مقدس و بی عیب باشیم.» (افسسیان۱: ۱ و ۴) آنها پیش     از پیش با انتخاب خدا در مسیح مقدس شده بودند، اما هدف این بود که باید در راستای شبه شدن زیاد تر به عیسی مسیح در شخصیت خود به پخته گی برسند.ما ایمان داران به مسیح در تلاش تبدیل شدن به قدیسین نیستیم، بلکه قدیسنی هستیم که در حال شبه شدن به مسیح می باشیم.


Saturday 18 January 2014

فرمان دوم

فرمان دوم خدا را ما به نام  ماموریت بزرگ یاد می کنیم که در بین ایمان داران به عیسی مسیح این فرمان
 خوب شناخته شده است. عیسی مسیح به شاگردان خود فرمود: «بروید همۀ ملت ها را شاگرد من سازید»  (متی ٢٨: ١٩). به اساس این فرمان ما دعوت شده ایم تا مژدۀ خوش مسیح را به همه برسانیم. مژدۀ خوش این است که عیسی مسیح  به این دنیا آمد و دروازۀ پادشاهی خدا را به روی همه مردم باز نمود، بار گناهان ما را به دوش خود گرفت، تا همۀ ما بتوانیم به فرزندان خدا در این پادشاهی جدید تبدیل شویم.

Thursday 16 January 2014

زندگی در روح



امّا می‌گویم به روح رفتار کنید که تمایلات نفس را به‌جا نخواهید آورد.زیرا تمایلات نفس برخلاف روح است و تمایلات روح برخلاف نفس؛ و این دو برضد هم‌اند، به‌گونه‌ای که دیگر نمی‌توانید هرآنچه را که می‌خواهید، به‌جا آورید.امّا اگر عنان هدایتتان به‌دست روح باشد، دیگر زیر شریعت نخواهید بود.

اعمال نفس روشن است: بی‌عفتی، ناپاکی، و هرزگی؛بت‌پرستی و جادوگری؛ دشمنی، ستیزه‌جویی، رشک، خشم؛ جاه‌طلبی، نفاق، دسته‌بندی،حسد؛ مستی، عیاشی و مانند اینها. چنانکه پیشتر به شما هشدار دادم، باز می‌گویم که کنندگان چنین کارها پادشاهی خدا را به‌میراث نخواهند برد.

امّا ثمرۀ روح، محبت، شادی، آرامش، صبر، مهربانی، نیکویی، وفاداری،فروتنی و خویشتنداری است. هیچ شریعتی مخالف اینها نیست.آنان که به مسیحْ عیسی تعلّق دارند، نفس را با همۀ هوسها و تمایلاتش بر صلیب کشیده‌اند.اگر به روح زیست می‌کنیم، به روح نیز رفتار کنیم.خودپسند نباشیم و از به‌خشم آوردن یکدیگر و حسادت نسبت به هم دست بداریم.

Tuesday 14 January 2014

موسی

نقل شده است که در زمان موسی, جوانی بسیار مغرور و از خود راضی بود که همواره مادرش را رنج می داد.
بی مهری او به مادر به جایی رسید که ؛روزی مادرش را که بر اثر پیری و ضعف که توان راه رفتن نداشت به کول گرفت و بالای کوه برد و در آنجا گذاشت تا طعمه ی درندگان شود.هنگامی که مادر را آنجا گذاشت و از بالای کوه پایین آمد تا به خانه باز گردد، مادرش به این فکر افتاد که مبادا پسرم از پرتگاه بیفتد و زخمی شود؛ یا طعمه ی درندگان گردد.
برای پسرش چنین دعا کرد!:
خدایا! پسرم را از طعمه ی درندگان و گزند حوادث حفظ کن، تا به سلامت به خانه اش باز گردد!!
از سوی خداوند به موسی خطاب شد: ای موسی, به آن کوه برو و مهر مادری را ببین،موسی, به آنجا رفت، و وقتی که مهر مادری را دریافت، احساساتش به جوش وخروش آمد که به راستی مادر چقدر مهربان است
خداوند به او وحی کرد:ای موسی، من به بندگانم مهربان تر از مادرم!!!
نتیجه گیری: احساس و عاطفه بر مادران غلبه دارد وحاضر نیستند فرزند خود را به سختی بیاندازند،اما مهربانی خداوند همراه با حکمت و مصلحت اندیشی برای افراد است برای همین،خداوند انسان ها را در سختی های دنیا قرار می دهد تا در این میان پخته شوند و رشد یابند،اگر انسان ها در مشکلات صبوری در پیش گیرند و درآن شرایط درست رفتار کنند،آنگاه است که موفقیت از آنِ آنهاست.. آمین

Sunday 12 January 2014

تعمید گرفتن عیسی

(همچنین در متی ۳: ۱۳ - ۱۷ و مرقُس ۱: ۹ - ۱۱)
21پس از آنکه همه تعمید گرفتند، عیسی نیز تعمید گرفت و به دعا مشغول بود که آسمان باز شد 22و روح القدس به صورت کبوتری بر او نازل شد و صدایی از آسمان آمد: «تو پسر عزیز من هستی. از تو خوشنودم.»




Saturday 11 January 2014

آزادی خود را حفظ کنید






ثمرات روح و کارهای طبیعت نفسانی
۱۶ مقصود من این است : اگر تحت فرمان روح القدس بسر برید به هیچ وجه خواهش های نفس را ارضا نخواهید کرد، ۱۷ زیرا تمایلات نفسانی بر خلاف روح القدس و آرزوهای روح القدس بر خلاف طبیعت نفسانی است و این دو مخالف یک دیگرند بطوریکه شما نمی توانید آنچه را دلتان می خواهد انجام دهید. ۱۸ اما اگر روح خدا شما را هدایت کند شما در قید شریعت نیستید. ۱۹ اعمال طبیعت نفسانی آشکارند: زنا ، ناپاکی ، هرزگی ، ۲۰ بت پرستی ، افسونگری ، دشمنی ، ستیزه جوئی ، رشک ، خشم ، خود خواهی ، اختلافات ، دسته بندی ، حسادت ، مستی ، عیاشی و امثال اینها . ۲۱ اکنون مانند گذشته به شما می گویم : ـ کسانی که این چنین اعمال را بجا آورند در پادشاهی خدا نصیبی نخواهند داشت . ۲۲ اما ثمراتی که روح القدس ببار می آورد : محبت ، خوشی آرامش ، بردباری ، مهربانی ، خیرخواهی ، وفاداری ، ۲۳ فروتنی و خویشتن داری است که هیچ قانونی که بر خلاف چنین کارها باشد وجود ندارد ۲۴ و آنانی که متعلق به مسیح عیسی هستند ، طبیعت نفسانی را با هوس ها و امیال آن مصلوب کرده اند. ۲۵ اگر روح خدا منشاء زندگی ماست ، او هم باید هادی زندگی ما باشد. ۲۶ خود پسند نباشیم و یکدیگر را نرنجانیم و بریکدیگر حسادت نورزیم.

Thursday 9 January 2014

چرا در كليسا شقاق‌ و جدايي‌ وجود دارد؟


زيرا هر كدام‌ از ما در پي‌ جاه‌ و جلال‌ خود هستيم‌ نه‌ جلال‌ و احترام‌ ديگران‌. هميشه‌ فكر مي‌كنيم‌ كه‌ ما از ديگران‌ بهتريم‌! كار و عمل‌ خود را شايسته‌ و مهم‌ انگاشته‌، زحمت‌ ديگران‌ را كم‌اهمهت‌ و ناچيز مي‌شماريم‌. هميشه‌ خود را بالاتر از ديگران‌ مي‌دانيم‌. اگر اين‌ كارها را ادمه‌ دهيم‌، آتش‌ نفاق‌ و جدايي‌ گريبانمان‌ را خواهد گرفت‌.

بايد هميشه‌ ديگران‌ را بهتر از خود بشماريم‌ (به‌ فيليپيان‌ 2: 3 ). اگر به‌ اين‌ اصل‌ ساده‌ عمل‌ نماييم‌، هرگز شقاق‌ و جدايي‌ در كليسا نخواهد بود. بگذاريد مقام‌ و عزّت‌ و احترام‌ نصيب‌ ديگران‌ گردد، بگذاريد هر كس‌ برادر و خواهر ديني‌ خود را محبت‌ و اكرام‌ كرده‌، بهترين‌ را براي‌ آنها بخواهد نه‌ براي‌ خود.

همانطور كه‌ پدر يا مادر نمونه‌ كسي‌ است‌ كه‌ خود را وقف‌ خدمت‌ به‌ اطفالش‌ مي‌كند، ما نيز بايد مانند يك‌ برادر، سر سپرده خدمت‌ به‌ ديگر مؤمنين‌ باشيم‌. يك‌ مسيحي‌، بايد همه انسانها را دوست‌ بدارد، ولي‌ توقع‌ خدا از ما اينست‌ كه‌ برادران‌ و خواهران‌ ايماني‌ خود را بيشتر و عميقتر محبت‌ كنيم‌ (به‌ غلاطيان‌ 6: 10).

بايد ديگران‌ را به‌ همان‌ نحوي‌ محبت‌ كنيم‌ كه‌ مسيح‌ ما را محبت‌ نمود (به‌ انجيل‌ يوحنا 13: 34-35 ). آمین ♥♥♥

Saturday 4 January 2014

ردپا

یک شب مردی خواب دید در طول ساحل با خدا قدم می‌زند. سراسر آسمان صحنه‌هایی از زندگیش را نشان می‌داد. برای هر صحنه او به دو جای رد پای روی شن توجه کرد؛ یکی به او تعلق داشت و دیگری به خداوند. وقتی آخرین صحنه در مقابلش نمایان شد، او به ردپاها باز نگریست و متوجه شد که از چندی پیش فقط یک ردپا روی شن بود. آن هم درست در بدترین و اندوه‌بارترین اوقات زندگی او. مضطرب شد و از خداوند پرسید: «خدایا، تو گفتی هنگامی که من تصمیم گرفتم از تو پیروی کنم، تو تمام راه را با من گام خواهی برداشت اما من متوجه شدم که در طی سخت‌ترین اوقات زندگیم، فقط یک ردپا بود، نمی‌فهمم چرا، وقتی من به تو بیشتر احتیاج داشتم، تو مرا ترک کردی.»  
خداوند پاسخ داد: « من تو را دوست دارم و هرگز تو را رها نمی‌کنم. در دوران آزمون و رنج، وقتی که فقط یک رد پا می‌بینی، زمانی است که من تو را در آغوشم می‌بردم».  

Friday 3 January 2014

مسیح خداوند است


پولوس رسول در رساله به فیلیپیان چه زیبا توضیح میدهد : طرز تفکر شما درباره زندگی باید مانند طرز تفکر عیسی مسیح باشد .... اگرچه او از ازل دارای الوهیت بود ولی راضی نشد که برابری با خدا را به هر قیمتی حفظ کند ......بلکه خود را از تمام مزایای آن محروم ساخت به صورت یک غلام درآمد و شبیه انسان شد ......چون او به شکل انسان در میان ما ظاهر گشت خود را فروتن ساخت و از روی اطاعت حاضر شد مرگ حتی مرگ بر روی صلیب را بپذیرد.....از این جهت خدا او را بسیار سرافراز نمود  و نامی را که بالاتر از جمیع نامهاست به او عطا فرمود  تا اینکه همه موجودات در آسمان و زمین و زیر زمین با شنیدن نام عیسی به زانو در آیند و همه برای جلال خدای پدر با زبان خود اعتراف کنند   که عیسی مسیح خداوند است   ... فیلیپیان 2 : 5 تا 11......... شکر هللویا جلال بر نام خداوند